Hlavní menu

Co je pro me Hismaraton? Mnoho let budovana znacka [ více ... ]

[novinky] Letní dovoUheráci 2021
Napsal Štěpuch v 06 úno : 21:00
Paráda, La Saume čirá nádhera !!!

Napsal Tom v 23 led : 21:43
Bomba, super a navíc jste to dobře podrtili.

[novinky] ŽULA KAM SE PODÍVÁŠ

Členů: 1197, nejnovější: Olda
Hledat Horolezecký oddíl Vrchoviny
Anketa

Kterého zvířete se cestou do skal bojíš nejvíc?

Klíště

Úraz

Hokejka
Jarda, Středa 18 července 2018 - 20:25:10 // Komentáře:14

Hle, Hokejka, hulákají hrdí horolezci. Humus, hořekují, hubují… Hokejku halí hustá hlha…

Vydali jsme se směrem na Slovensko pokořit tuto známou cestu. Využíváme prodlouženého víkendu v červenci a ve středu večer vyrážíme. Plán je jasný, dojít na Teryho chatu, tam zdomácnět a před naším hlavním cílem se rozlézt v okolních stěnkách.

Ve čtvrtek se dostáváme na chatu, po řádném odpočinku neleníme a se Standou se vydáváme do stěny zvaná Žltá stena. Jdeme na to víceméně od oka, protože cesty a štíty, které jsem měl vyhlídnuté byly poměrně daleko a tahle stěna byla nejblíž. Nakonec se nám podaří prolézt pěknou cca 4kovou vícedélkou na hřeben a zase sejít. Na rozlezení ideální.

Večer u pivka ladíme další plány. Počasí hlásí na další dny přeháňky. V pátek má pršet až kolem jedné a v sobotu by mělo být pěkně. Sobota tedy bude rezervována Hokejce. V pátek vyrážíme na L´adový štít. Pod stěnou překonáváme trochu toho neroztátého sněhu ze zimy a v postatě nastupujeme do něčeho, co nám připadá jako nástup cesty. V první dýlce nalézáme štand ze skob, takže jsme asi správně. Budou to ovšem poslední skoby, co na naší cestě na vršek potkáme. Luba s Romanem se do toho pouští za námi a já se Standou lezeme další délky. Co se ale neděje, objevují se mráčky a my plni optimismu, že to před deštěm stíháme, lezeme dále. Kluci  pod námi, tak optimističtí nejsou a ze stěny zdrají. Dělají dobře. V další délce se nad námi stahují mračna a blíží se déšť. Před námi vidím něco jako převislou stěnu, kde bychom byli alespoň trochu schovaní a tak tam rychle dolézám. Jeden friend jako jištění teď musí stačit. Začínají padat centimetrové kroupy, nad námi to bouří a já v tom největším hnusu co se právě strhnul, jistím Standu.  Během dvou minut se ve vedlejším žlábku valí hektolitry vody. Standa jím musí prolézt, aby se ke mě dostal. Za pár minut jsme durch oba. Když se na chviličku rozjedou mraky, jsou vidět ve stěně ješte další takto krásné vodopády valící se vody. I my stojíme vlastně ve žlabu a tak celou dobu čekám, kdy se to začne valit i na nás. Kroupy vedle nás vytvořili asi deseticentimetrovou vrstvu sněhu. Měli pravdu, když říkali, že touto dobou v tatrách ještě sněží. Po půl hodině tohodle sajgonu ustávají kroupy a už „jen“ prší a nad námi se bouří. Zhodnocujeme to tak, že bezpečnější bude lézt nahoru, než slaňovat z vlastního.  Totálně mokrý lezeme dál. Jdeme žlábky a cestou nejmenšího odporu. V tahání se už nestřídáme, ať sme co nejdříve hore. S přibývající výškou klesají nároky na štandy, místo friendů už jen smyce, místo jištění reverzem jištění přes sebe. S tím mokrým lanem to už fakt nešlo. Pomalu dolézám na hřeben. Vidím, že tu nejsme sami. Jedna dvojce horolezců je na tom lépe a už schází. Díky za ně, neb aspoň víme, kudy odsud. Na hřebeni nás ještě čeká nekolikametrový traverz přes šutry a kameny, slézání a vylézání. Déšt už ustal, ale jak lehce foukne a přestanem se hýbat, tak se třesem jak Osiky. Velká zkouška morálu. Hory nám tuhle lehkou cestu nedávají zadarmo. Naštěstí už nalézáme prošlapanou cestu a o pár metrů dálé můžem nazout i normální boty. Suchý boty a suchý ponožky! Cestou dolů už se vyjasňuje, vylézá slunko a než dojdeme k chatě, jsme skoro suchý. Hledáme kluky. Psali jsme jim ještě ve stěně, že jsme v poho,ale sms neodešla – nebyl signál.  Kdosi nám říká, že nám šli před půl hoďkou naproti. V tom mi zvoní telefon a volá mi Luba. Jsou už s Romanem skoro pod nástupem a já mu sděluji, že jsme v poho v chatě a mohou se vrátit. Zatímco si dáváme v chatě trojboj (guláš, pivko a borovičku) Standovi se odešle sms, kterou posílal před pár hodinami Lubovi.

Tato malá epizoda nás ale nerozhodila a druhý den vyrážíme směr Hokejka. Nad ránem silně pršelo a když jsme vycházeli od chaty pozorovali jsme valící se mlhu údolím přímo k naší stěně. Cesta od Teryho chaty je dlouhá, občas prošlapaná, občas je tam mužik a dost často jen odhadujete kudy jít. Na konci žlabu, kde už to vypadá, že už opravdu není kam jít a všechno se smeká, jak je to mokré, propadám trochu panice, že jsme blbě. Dohnali nás už i pražáci, kteří mají dnes stejný záměr. Tvrdí, že jsme dobře a že někde tu musí být řetězy. Zkoušíme poslední možnost kudy se procpat mezí šutry a naštěstí řetězy nalézáme. Po chvíli lezení slézáme pod stěnou Lomnického štítu k nástupu Hokejky. Všude mlha a ze stěny teče voda. Ještě čekáme hodinu pod nástupem, jestli se počasí nezlepší. Beze změny. A tak se dnes pokorně stahujeme zpět do sedla, odkud vedou řetězy na vrchol Lomnického Štítu a vydáváme se hore aspoň touto cestou. Na hoře při pivku zhodnocujeme, že i tak to byl zážitek a hlavně aspoň víme, kde je nástup Hokejky, až sem pojedeme příště.

Na druhý den v něděli už to balíme. Na rozloučenou dáváme ještě cestu ve Žlté stene a pak rovnou na Skalnaté pleso a lanovkou dolů. Náš hlavní cíl jsme sice nesplnili, ale odvážíme si spoustu zážitků  a zkušeností.

Horám zdar !

Někudy tudy nahoru

Kroupy a déšť

Vodopády

Na hřebeni - už je po dešti