Hlavní menu

Co je pro me Hismaraton? Mnoho let budovana znacka [ více ... ]

[novinky] Letní dovoUheráci 2021
Napsal Štěpuch v 06 úno : 21:00
Paráda, La Saume čirá nádhera !!!

Napsal Tom v 23 led : 21:43
Bomba, super a navíc jste to dobře podrtili.

[novinky] ŽULA KAM SE PODÍVÁŠ

Členů: 1197, nejnovější: Olda
Hledat Horolezecký oddíl Vrchoviny
Anketa

Kterého zvířete se cestou do skal bojíš nejvíc?

Klíště

Úraz

Bylo nás šest
Dája, Neděle 16 dubna 2017 - 10:51:00 // Komentáře:2

Koncem února jsme vyrazili na lyžařské závody do Rakouska. Jeli jsme tam víceméně že nás pozval jeden závodník, který přijed na MČR do Olešnice a nám přišlo vhodné mu to oplatit. A navíc jsme v tomto místě nikdy nezávodili...

V pátek večír jsem Já, Kozlík a Joska vyrazili do Hradce nabrat Rycharda a dále ku Praze pro Marháče. Zde jsme absolvovali večerní pistolovou bitvu a asi na hodinu ulehli. Okolo druhé ranní se vyrazilo směr Budějice nabrat ještě Držku. Bylo nás šest a tak jsme na hranicích s Rakouskem krom klasických polepek Czech Historical Sky Team na kapotu umístili značku každého z nás... Později se to ukázalo jako hluboce edukativní, neb nás oslovovali mnozí krajané, kteří se velice zajímali co to jako že v dávných dobách znamenalo? :-)))

Nestarali jsme se příliš předem o to kam jedeme. Až na místě se ukázalo, že v Embachu se jedná o Mistrovství Rakouska, což nás potěšilo. Neradi by jsme plýtvali svojí energií na nějaký okresní přebor :-)

Naše vybavení úspěšně prošlo technickou kontrolou a samozřejmě jsme všichni zařazeni do královské kategorie, kam spadá vybavení zhruba do roku 1935...

Při zahájení jsme si vyslechli Rakouskou hymnu a všechny týmy byly představeny. Účastnilo se okolo 150 závodníků...

Při první pohledu na strmou sjezdovku a ledový závodní svah nám úsměvy malinko povadly...

Ale místní horalky nám naše chmury rychle zahnaly...

Předzávodní atmosféra byla parádní a v cíli diváci promícháni se závodníky, všichni lační po držkopádech v poslední cílové zatáčce a závěrečném ledovém sešupu.

Původně jsme plánovali obléknou alespoň části našich krojů, ale poté co jsme zjistili, že sjezdovka má vlastnosti někde mezi šmirglem a rašplí, utíkali jsme se ze všeho cenného převléknout...

V mezistanici pro nás krásně hráli....

A občerstvovali nás...

Závod byl dvoukolový a výsledky se sčítaly. Sjezd s hromadným startem a slalom...

Hromadný start ženy královská kategorie:

Zabojovali jsme co se dalo. A na svahu celý den blbnuli. Sice jsme si odnesli nejaké drobnější popáleniny jak od ledového sněhu tak i od sluníčka, ale na večerní vyhlášení jsme se již dostavili vyfešákovaní jak se patří...

Zabrali jsme stůl č.1 což bylo pro naše výkony příznačné :-) Medaile byly megaveliké a bylo jich hodně...

Prostě to tam HOVRCH krásně posekal, a můžeme se pyšnit 5 medailemi z Mistrovství Rakouska :-)

Popilo se poklábosilo, Kozlík v hospodě zapoměl peněženku a když se pro ni vrátil, nechal tam pro jistotu ještě opasek, který tam naštěstí do rána počkal... Ráno jsme nastartovali pohřebák a jeho motor brutálně protestoval místo 5 na 3 válce, rachot jak blázen, neb jsme před překročením hranic natankovali nějáký sráč v nejlevnější síti českých pump s názvem na 3 písmena a studený motor to nedával cca 10 km. Ale jinak nedělní ráno cajk. A tak jsme se rozhodli stihnout ještě nějaký další závod cca 60 km vzdálený ve Wagrainu.

Wagrain je lyžařské středisko s cca 150 km sjezdovek a celá akce byla maličko jiná než jsme běžně zvyklí. Prostě jsou zde nostalgické závody pořádány jako propagace střediska a lákadlo pro běžné lyžaře. Takže jsme zde součástí divadla, nicméně ve finále se ukázalo, že převládají jen pozitiva...

Parkoviště u spodní lanovky totálně natřískané, ale připadáte li si jako VIP a nikoho se neptáte, stačí malinko posunout plůtek a parkujete přímo před vchodem :-)

V ceně startovného, které je samozřejmě zadarmo máte celodení Skipas, jídlo a nápoj

Cestou na start výhledy z okna parádní...

A kvalitní servis zajištěn

Potkáte se se závodníky z celé Evropy. Např Slovinky na svých lyžích se zábradlím. Možná to nevypadá, ale jezdí se na nich parádně ;-)

Tento závod má obrovskou účast diváků odhaduji to okolo 1000 a specifické hodnocení. Je to kombinace 3 disciplín. 1) Každý ze závodníků se postaví na vysoký stupínek a profesionál z muzea do mikrofonu hodnotí každého jednotlivě od lyží a vázání až po oblečení. 2) Hodnotí se rychlost 3) hodnotí se ladnost a styl

Super atmosféru na startu umocňovalo krásné počasí a neustálé obdivování našich krojů ženami...

Ženy nelákalo jen naše oblečení, ale dozajista také vysoká kvalita a výkonnost.

Nenašlo se mnoho takových, kteří by na té ledové plotně dokázali točit pouze telemarkem

Jen Kozlík pořadatele vyděsil svojí parádičkou v podobě proceděním sebe sama skrze cílový ochranný plůtek až někam do hloubi diváků a následným tvrzením, že to tak plánoval :-)

Držka byl jediný kdo dokázal srozumitelně i za střízliva formulovat naše pocity ze závodu a tak o něj byla pořadateli i novináři veliká mela.

Po jedné závodní jizdě následovalo vynikající jídlo a už jen celodenní blbnutí na dlouhatááááánských sjezdovkách všemožných obtížností.

Ještě proběhlo slavnostní vyhlášení, které jsme malinko propásli, ale Držka to za nás zachránil a ceny přebral. Vyhráli jsme na příští sezonu 5 celodenních volňásků, takže sem musíme ještě na nějaký další víkend. Po vyhlášení se rozdával stylový a delikátní dortík.

Pak už unaveni, ale plni nádherných zážitků a s napapanými bříšky vyrážíme domů do náruče našich milovaných žen a dětí